Hej mamma...

... jag ville bara berätta att varje dag som går tänker jag på dig.
Varje dag är jag lika chockad över att vi kanske aldrig mer ses.
Att det kanske faktiskt är så att jag aldrig mer får höra din röst eller titta in i dina ögon.
Luta huvudet mot din axel och känna din trygga doft.

Jag samlar fortfarande på roliga händelser varje dag
för att berätta dem för dig

Marley är stor nu
hon är en sån duktig hund
glad och busig
och duktig på att kramas

Jag har en kärlek
åh vad jag önskar att du fick träffa honom
han är världens finaste
du hade garanterat tyckt mycket om honom
han har dessutom samma sjuka humor som jag har
och du hade
han är vansinnigt omtänksam och snäll
men inte för snäll och det hade du tyckt var bra
det vet jag
jag kan inte köra över honom
(det hade du skrattat åt... åh vad jag saknar ditt skratt)

Jag saknar att bråka med dig
att bli sams igen
att pyssla
att du tjatade om att vi skulle åka ut i alla förhatliga affärer
fast jag gjorde det för att du tyckte om det
Nu skulle vi ha bakat pepparkakor
pysslat inför julen
fixat en massa saker till Röda Korset
klätt granen
och skottat snö
suttit på kökssoffan och tittat på de feta småfåglarna som slogs i busken utanför fönstret
med en kopp kaffe

men istället jobbar jag
jag gömmer mig på jobbet
hela helgen
det är praktiskt på många sätt
hemma finns det så mycket saker som påminner mig
om dig
sorgen känns ny fortfarande
och svårare nu
när det börjar bli jul
och snart är det ett helt år sen du dog
var tog det vägen?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits