Hundpussar och skrivkramp

Marley har lagt sig till med nya vanor och ovanor

när hon ska sova vill hon allra helst göra det nerknölad i kroken som blir bakom mina ben när jag ligger på sidan i soffan, med nosen inborrad i min ena hålfot
om jag inte ligger på sidan så knorrar hon missnöjt tills jag lägger mig på sidan
då drar hon en djup suck, en såndär som bara trötta hundar kan åstadkomma
sen somnar hon på stört
i sängen sover hon tätt intill mig
så tätt att jag ofta vaknar intryckt i väggen
hon ligger utsträckt i sängen med alla benen rakt framför sig
jag misstänker en taktiskt undanskuffning när jag somnat och ska vända mig
listigt
om jag klappar henne
och slutar
lägger hon tassen på min arm
och vill bli klappad igen
hon älskar plötsligt att bli pussad
gnuggar huvudet mot mitt ansikte och gosar in sig
Jag ska försöka bli klar med kompletteringarna på b-uppsatsen är det tänkt
det var inte meningen att det skulle bli ett ettårsprojekt
men livets sorgligheter kom emellan
hade skrivkramp länge
det får man inte ha i den akademiska världen
man får inte stirra på skärmen och inte kunna få ur sig ens ett endaste litet ord
än mindre ett resonabelt sammanhang
nu har det lossnat lite
men jag är trött
så trött
lite piggare men ändå
trött

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits