090904

Vi har tidiga mornar, jag och Marley.
Klockan ringer 06.00, sen snoozar vi två gånger, vilket blir 18 minuter.
Hon gosar in sig och vill bli kliad på magen.
Jag kliar henne på magen, snusar henne bakom örat och försöker hålla tankarna ute en stund från min sömniga hjärna.
Nar vi stigit upp går vi ut.
Det är vackert på morgonen, knappt någon ute ens i vår hektiska stad.

Jag har jobb i infodisken på högskolan ett par veckor.
Det är riktigt roligt, fast jobbet är ganska monotont.
Människorna är det inte.
Älska människor när man inte behöver möta dem fulla i sitt yrke.
Jag som älskat barjobben i alla år skulle nog inte orka nu.
Jag har en annan längtan, ut i naturen, jag vill möta männsikor där.
På söndag börjar kursen i Kalmar.
Naturupplevelseguidning.
Det har en fin klang och jag har höga förväntningar på både mig och kursen.

Annars jobbar jag hårt inåt... det är kaos i mitt inre.
Energinivån är låg för att jag måste dela den med familjen.
I vanliga fall innebär det styrka men under en lång period nu har det tagit min energi.
Jag funderar och funderar och funderar och funderar.
En lösning måste komma nu.
Frågan är bara vad som krävs för att förverkliga det?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits