söndag 090125

Sköna söndag!

Dagen började väldigt mysigt.
Förvånansvärt pigga trots fest igår... =)

Kaffe från lilla kafferosteriet och promenad till vattnet med goda vänner.
Stortorget var blockerat av poliser, israeler och palestinier.
Otroligt hätsk stämning och sorg i hjärtat för jag tänker att om man inte kan föra en dialog ens här, hur ska det då någonsin bli bättre där?
Vad vinner man på att stå och skrika okvädingsord till människor man inte känner men säger sig hata för att de i ens egna ögon representerar något man hatar?
Alla är lika värda?
Eller?

Läste lite i boken vi ska börja på imorgon.
Naturvetenskap som allmänbildning - en kritisk ämnesdidaktik.
Den är intressant.
Jag är otroligt pepp inför det vi läser nu.
Längtar till föreläsningarna... en skön känsla!

Vi såg Omen, den ganska nya versionen ikväll.
Med tanke på vad vi såg på stortorget var vissa vinklingar i filmen verkligt intressanta.
Paralleller drogs mellan profetior om armageddon och krig och konflikter i världen.
Saker att fundera på, inte bara en klassisk skräckis.

Andra saker gjorde att jag gick hem med ett stort leende.
Trots att jag förlorade i yatzy.
Ibland är livet bara sådär underbart.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Lite från Palestina


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits