Saturday, it DOES matter day...

Idag är det dags att demonstrera.
När folk frågar vad man demonstrerar mot brukar jag le och säga, jag demonstrerar för.
För en bättre värld, lika villkor, lika rättigheter, en bättre miljö.
För kärlek, empati och medmänsklighet.
För förändring.

Kom på att det inte blir alla när jag ska träffa familjen imorgon.
Det är det ju aldrig eftersom jag alltid är kluven mellan två ganska olika familjer men nu tänker jag på pappas sida.
Erik är ju i norrland och jag kommer att sakna min begåvade lillebror imorgon.
Men som tur är finns det datorer och man kan prata om man vill.
Därmed inte sagt att vi pratar så ofta men det är tryggt att veta att man kan.

Ikväll tänker jag myshänga med en annan typ av familj, den man väljer själv, eller som väljer en.
Underbart.
Mycket musiksnack, skratt och kanske rent av en och annan whisky.


Kommentarer:
Postat av: Ronja

Demostrera från mig med.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits