Måndag - damnit!

För helvete.

Min måndag började med syrligt, om än kanske befogat, mail från besviken seminariegruppmedlem.
Sen kurs i ansvarsfull alkoholhantering 9.30 till 15.
Sen jobb 15-00.
Sen plugg några timmar. 
Sömn.
Plugg igen imorgon.

Dagarna före det var roliga men omtumlande känslomässigt av många skäl.
Roadtrip med gamla känslor som spökade till det rejält i skallen. 
Så lätt att falla tillbaka men det gjorde jag inte. 
Men det var en tunn, tunn lina som jag balanserade på.

Tur att jag blev väckt där i turnébussen av en vän som ville ut i skogen. 
Spenderade fredagen med en liten del av min stora familj, vi pratade och pratade och pratade. 
Mysigt men det rörde om i känslorna.

Lördagen tillbringades i skogen.
Det klättrades, hängdes och var helt underbart!
Kvällen likaså.
Fina, fina vänner och skönt hemmahäng i Falun.
Sov ut på söndagen. 
Sov så gott att det nästan var löjligt.
Öppnade ett öga och undrade vad klockan var, möttes av ett förtjust: halv ett. 
Hoppla.
Men allt kändes rätt. 
I totalt samförstånd... vänskap i första hand. 
Lugn nu.

Alltså kan inget rubba mina cirklar just nu.
Inte 14 timmars jobb.
Inte sura miner.
Inget. 
Jag är laddad med positiv energi och ett sällan skådat lugn.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits