Ett svårläkt sår

Detta är ett inlägg som jag tvekar om att skriva.
Som jag tvekat om många gånger. 
En blogg är ett publikt forum, utan tvekan men kanske är det just det som krävs.

Ett sår öppnades i mitt hjärta ikväll.
Ett svårläkt sår. 
Ett som jag aldrig glömmer även om det inte gör ont längre.

Om du känner mig och läser det här så ska du veta att detta är ett ämne som jag inte vill diskutera. 
Inte hur som helst.

Jag var på en helt otrolig konsert med Immortal Technique ikväll. 
En arg man med mycket feta beats och mycket bra att säga.

Han har en låt som handlar om våldtäkt.
Om en kille som vill vara med i ett gäng.
Med tragiskt slut.

Låten i sig är otäck men det han sade efter låten rev upp ett sår som jag trodde var läkt.
Han sade "titta omkring er, det kan vara  er mamma, er syster, er vän, er flickvän. Någon ni känner kan ha råkat ut för det här, kan ha förlorat oskulden så. Vad vet ni, visa respekt!"

Just så är det. 
Det kan vara vem som helst av oss.
Det var jag. 
Då, för tio år sen.
Någon jag litade på till 100%.
Jag skulle aldrig ens ha tänkt tanken.
Hemma hos honom, en vän. 
I trygga Malmö, nyss hemflyttad från farliga London.
Jovisst.

Jag anmälde inte, för jag trodde inte någon skulle tro mig.
Jag kände mig ensammast i världen. 
Men jag säger er som det händer, som det hänt; 
anmäl!
Låt inte tio år gå med ett sår i själen.

Jag säger det igen;
det är inget jag vill diskutera.
Men lik förbannat har det hänt.

Kommentarer:
Postat av: Sabina

Skämmas ska man aldrig göra över ngt sådant här. Fast förstår kanske skräcken att inte bli trodd mer än du förstår!



Tror det e bra att du e öppen.

Vissa sår är mer svårläkta än andra. Vissa läker inte ens. Fast tror att man kan lära sig leva med de flesta!



Kärlek, Stöd o Kramar



(önskar jag kunde ta bort det onda för dig)

Postat av: Majja Star

BRA att du skrev det där.

PUSS.

2008-09-18 @ 04:56:04
URL: http://majjastar.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits