Tredje gången gillt då'rå.

Har haft punktering på cykeln. 
Som ni alla vet så är det oerhört irriterande i sig.
Men det stannar inte där, just nu är jag väl inte på mitt allra mest kvittrande humör.
Tänkte att jag behövde cykeln snabbt så jag lämnade, mot bättre vetande, in den på Hojjen.
Fick den snabbt, allt frid och fröjd.
Investerade i nytt däck och slang, tänkte att det var lika bra nu när jag cyklar varje dag.
På morgonen: ingen luft.
Pumpade däcket i tanken att det kanske bara var ventilen som satt lite löst.
Inte då.
Tillbaka med cykeln.
De fixade den på nån timme, fick tillbaka den full med oljiga fingeravtryck över hela däck och sadel.
Nåja tänkte jag på mitt snälla humör, skit samma, nu är den fixad.
Imorse: ingen luft.

Nu innebär det att jag inte hinner till yogan i tid.
Så det började koka inuti. 
Istället för att yoga och känna sinnesro får jag nu gå tillbaka med cykeln IGEN.
För HELVETE!

Nåja, a lesson to be learned. 
Lämna inte in cykeln på Hojjen.
Babak rules.
Och gå med magkänslan, hellre lite långsammare.
Än en gång.

Jag får en långpromenad i solen också, det är inte fy skam det heller.
Måste ändå ner och städa i yogastudion och sparar passet till på fredag. 
Egentligen ingen större skada skedd, tisdagar brukar vara ganska stressiga men nu blev det kanske en välbehövlig omändring i schemat. 
Ska fundera på det.

Men jag tycker fortfarande att Hojjen suger.
Och de ska få höra det.
På ett ytterst konstruktivt sätt.

Ikväll är det True Blood dags... längtar!

Men först föreläsning och gruppmöte.
Andas. 
Tålamod.

Tisdagar är bra dagar.
Och idag är det dessutom fullmåne.
En bra dag för vampyrer...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits