På Bikramfronten mycket nytt

Jag har gjort, i mina ögon, enorma framsteg på yogan.
En millimeter djupare, en sekund i taget... 
För någon som är så rastlös och otålig som jag kan vara i mina värsta stunder så är det största framsteget att ha tålamod.
När jag var nitton hade jag tyckt att yoga var fruktansvärt.
Inte idag.
Viss insikt kommer med det man väljer att göra med sina år.

Jag vågar göra alla positioner nu. 
Till och med den där som jag var så rädd för.
Får inte panik längre, det knyter sig inte.
Just den övningen öppnar upp hjärtchakrat.
Säger ganska mycket på ett helt annat plan än det fysiska.
Nu är jag öppen för andra saker än jag varit på mycket länge.

Otålig på ett annat sätt, otålig på att lära mig så mycket saker.
Jag har hittat tillbaka till mig skulle man kunna säga.
Om man vill vara sån.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits