Sol i hjärta, sol i sinne

Det är så roligt att plugga till tentan
även om jag önskar att jag hade många, många dagar till
men det vill man ju alltid.... mer tid, mer tid
fastän man har egentligen god tid på sig
men den tiden använder man, eller kvinna för den delen, till andra trevliga saker
dricka kaffe med nya bekantskaper från olika hörn av världen
organisera sina mail (mycket viktigt...)
tänka ut nya sätt att möblera om hemma
jobba
hitta ny musik på myspace

tänk vad mycket man kan göra istället för det man borde... =)
alltid lär man sig nåt

Sån här text läser jag i min kurslitteratur idag:

"Just den demokratiska aspekten är viktig. Ett normativt försteg för den ekologiska dimensionen, byggt på "nödvändighetens" grund, bör inte tolkas som ett mandat för utomparlamentariska avgöranden via experter inom vetenskap eller förvaltning (Lafferty & Hovden 2003:10) Demokratins normer och spelregler gör inte ekologisk integration politiskt omöjlig. Men de gör det nödvändigt att se uppnåendet av en samstämmig beslutsregel för hållbarhetsdimensionernas relativa vikt som ett långsiktigt projekt. Anpassningar mellan normer, strukturer och processer måste till, på samma sätt som skett i den ekonomiska politiken och i uppbyggnaden av välfärdsstaten.
I detta långa perspektiv ger de redan tagna stegen, dels för att sätta in den ekologiska dimensionen i alla sektorers beslutsfattande, dels för att skapa mått som möjliggör aggregerade analyser av beslutens konsekvenser, möjligheter för en gradvis mer upplyst och demokratiskt förankrad debatt om den ekologiska dimensionens vikt i offentlig politik."
(S C Jagers)

Och tänka sig, jag blir alldeles lycklig av att läsa sånt här. 
Inte för att jag alla gånger håller med, oh nej ni känner väl mig... motvallskärring nummer ett som alltid måste ifrågasätta allt, utan för att det väcker en brinnande lust i mig.



Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Ouff.

Tungt.

Jag känner att jag vill luta mig lite längre

ner i soffan o slumra lite bara jag läst ngr

rader av den texten.



Men du, FIKA?!!

Tell me, tell me!

Känns som om det är ngt jag inte fått vet?!

Hahahaha



Kärlek!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits