Inspirationen spirar igen

Jag har lyckan att vara omgiven av människor som inspirerar mig
det gäller bara att jag lyfter luren och öppnar ögonen

ibland blir jag vilseledd av alla regler som människor ställer upp för sig själv och andra
vem som ska ringa vem och när
"nu har du ringt honom, då får du vänta tills han hör av sig"

... eller inte...

om någon uppfattar mig som alltför intensiv 
ja, då får den personen säga det
inte orkar jag gå runt och tänka på allt det där
med alla de där reglerna skulle jag inte göra annat
än just oroa mig

Har nyligen lärt känna någon som inspirerar mig att tänka i nya banor
och oavsett vilken typ av relation vi kommer att ha till varandra 
välkomnar jag just den personen in i mitt liv
jag tror liksom att vissa kommer för att stanna
på ett eller annat sätt

annan inspiration kan man läsa sig till
jag läste nyss något som fick mig att fundera
läs och begrunda en stund:

UTVECKLA DIN SJÄLSSTYRKA, SÅ DEN KAN BLI DITT VÄRN VID EN PLÖTSLIG OLYCKA.

MYCKET ÄNGSLAN FÖDS UR ENSAMHET OCH LEDA.

BEHÅLL EN STUNDS DISCIPLIN MEN VAR MILD MOT DIG SJÄLV.

DU ÄR ETT BARN AV VÄRLDSALLTET, LIKSOM STJÄRNORNA OCH TRÄDEN HAR DU RÄTT ATT VARA HÄR.

I GATULARMET, I LIVETS FÖRVIRRING, FÖRBLI I FRED MED DIN SJÄL.

MED ALL FÖRLJUGENHET, SIN MÖDA OCH SINA SKINGRADE DRÖMMAR ÄR DENNA VÄRLD ALLTJÄMT HÄRLIG






Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits