sjuk igen...

Jaha... när ska de berömda batterierna laddas egentligen? 
Har sprungit på toa hela natten, svettats och mått illa. 
Ställde ändå klockan för jag ville så gärna vara med på diskussionsseminariet idag... men icke. 
Jag känner mig inte nerbankad i skorna för det men jag är trött på att ständigt bli sjuk. 
Jag vill ju vara närvarande i mitt eget liv. 
Vill inte missa en massa i skolan.
Måste ta hand om mig på fler plan än vad jag gjort tror jag. 
Inget mer slösande av energi genom att umgås med energitjuvar, jag har ingen energi kvar att ge bort. 

Har surfat i en timme redan, i jakt på uppiggande läsning =)
Hittade till Mikael Wiehes hemsida, där fanns mycket intressant att läsa, mycket klokt och tänkvärt, mycket som jag kanske inte håller med om men som väcker tankar ändå...
Och så detta, det kan man läsa om man, som jag, emellanåt måste påminna sig varför man inte drar härifrån på studs:

"Hej Mikael!


- Vad tycker du är det bästa med Malmö?
- Vad får man inte missa som nyinflyttad?

Louise

Hej!
Det som är bra med Malmö:
Malmö är en lagom stor stad. Man kan  (med t.ex. cykel) snabbt ta sig överallt.
Malmö är en mångetnisk stad. Det finns affärer och restauranger, kulturevenemang och synpunkter från olika kulturer.
Man kan inte isolera sig i sin klick. Man kommer nästan automatiskt i
kontakt med olika sorters människor.
Malmö har en egen ganska kärv humor.
Malmöiter låter sig inte imponeras.
Malmöiter är vänliga.
Skånska är ett mycket utrycksfullt språk.
Malmö ligger i Skåne som är mycket intressantare och mer varierat än de flesta föreställer sig.
Malmö ligger nära Danmark som är mycket mer annorlunda än vad de flesta föreställer sig.
Malmö ligger nära Lund som också skiljer sig från Malmö mer än de flesta vet.
Man kan vara som man vill i Malmö politiskt, sexuellt, utseendemässigt.
Det finns en varierad och aktiv vänster i Malmö.
Det finns få nazister i Malmö.

Vad man inte får missa:
Möllevången, Bo01 och Västra hamnen, Slottsstaden, Kirseberg, Rosengård och Lindängen.
Hus från olika århundraden (Jugendhus t.ex) inklusive Stadsbiblioteket och Turning Torso.
Restaurangerna Tempo, Möllan, Retro, Brogatan, Bullen, Stippes, m.fl.
Konsthallen, Malmöhus muséum, Roséum plus alla gallerier.
Magistratsparken under Malmöfestivalen, Jeriko, KB, tisdagskonserterna på Konserthuset,
och alla klubbar.
Teater Terrier och alla andra teatrar.
Chokladfabriken.
Saluhallen vid Lilla Torg.
Kallbadhuset. Gå in och bada naken!
Bron till Danmark.
Tågen till Lund, Landskrona/Helsingborg, Österlen/Simrishamn/Bornholm (ja, med båt sista biten alltså).

Tycker
Mikael Wiehe"

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits