Märkliga drömmar

Inatt vaknade jag av ett ljud som jag aldrig hört. 
Ett väsande aaahhhh, ilsket, som hälften fräsande tiger, hälften orm.
Jag blev livrädd tills jag insåg att ljudet kom från mig. 
Tro mig, jag har aldrig hört mig själv låta på det sättet och det tog en lång stund att övertyga mig om att jag var vaken. 
Nånstans mellan dröm och verklighet men vaken. 

Drömde om en kvinna utan ansikte, där hennes ansikte skulle vara fanns bara grönt tyg, hon sköt omkring på en barnvagn från sekelskiftet och hade med sig två döttrar. En kortväxt med otäcka ögon utan pupiller, bara vitor, vitt hår och tjock kropp. En smal, svarthårig med suddigt ansikte. De var ute efter mig och gillrade fällor men jag var inte rädd, bara arg. Jag ville slå dem sönder och samman och hade precis fått tag i den ena när jag vaknade av ljudet. 
Kvinnan med det gröna tyget hade precis fått tre huvuden.
Fantasin är det inget fel på. 
Vissa kanske tycker att jag sett för många skräckfilmer men den filmen har jag aldrig sett. 
Ilskan var otäckt skön. 
Jag borde kanske ta itu med en mer våldsam sport än yoga. 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits