In your face rasistsvin del ett


Lär mig av ett av UR:s program att den svenska flaggans färger kommer sig av det svenska riksvapnet. 
Tre guldkronor mot blå bakgrund, valt av Magnus Eriksson att representera de tre vise männen. 
Alltså tre män av uppenbart utomnordiskt ursprung. 
En underbar mångfaldsironi i dessa dagar när rasismen visar sitt fula tryne alltmer öppet, igen.
Vevar den blågula fanan gör de också vid minsta lilla tillfälle.
Jag hänger trött och blek i min soffa men detta fick mig att fnissa en lång stund. 
Kunskap är makt, hehe.

Ska hitta ork att lägga in bilder och skriva tjusiga inlägg fulla av underfundiga formuleringar... alldeles snart. 
Hoppas jag.

Kommentarer:
Postat av: Sabina

Hihihi.. Fnissas här oxå! Lite hederlig nöjsam skadeglädje tränger fram! :)

Ta allt med ro som den Skånska Donna du e.. Ingen fara på taket. Bloggande går i vågor har jag märkt. Ibland sinar kraft o inspiration, ibland flödar det.. Bara att glida med!

Styrkekramar o Kärlek


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits