La vida linda

Hade en galen men jätterolig kväll på jobbet. Konsert i parken vilket resulterade i fem led i baren när den var slut, bara att kavla upp, garva läppen av sig och köra loss. I såna lägen kan man bara skratta.
Skön stämning på jobbet var det i allafall. Som en lördag i repris men med lite mindre apfylla.
Jobbade med sköna människor, vet att jag var hård i inlägget igår men det finns ju två sidor av allt som bekant. 
Kom hem med en skön känsla i magen, vi hängde en stund på statyn med Sibyllamat efter jobbet och det var fint.
Sen kom det flera finaste tänkbara människor till jobbet igår, åh, precis vad jag behövde för att påminna mig om hur blessad jag är. 

En glimt i ett par ögon.
En jättekram.
Hela kinden full av pussar.
Ett stort leende när helst ens ögon råkar mötas.
Det är allt som behövs för att värmen ska spridas i magen.

Idag är jag blessad mångfaldigt, ska ju hänga med familjen. Ska studsa (nåja) ur sängen, in i duschen och kanske på bussen? Undrar om däcket på min cykel håller för en tur till Vintrie? Inte troligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits