080714

Klart att det finns saker att glädjas över
även om man har kört slut på sina energireserver
jag är inte deppig så mycket som slutkörd

idag ska jag till exempel bli bjuden på middag
jag föreslog det på skoj
och vips
ska jag få hemlagad pizza
tänk så bra det blir ibland
av ett litet nattligt samtal

skulle varit hos mamma idag
men jag orkar inte ta mig upp och ut mer än för att göra en sak på en dag
en fikadejt
ett jobbpass (då rör det sig om ren vilja kan jag lova)
en middag
och inget mer
jag orkar helt enkelt inte
nånstans mellan ett jobbpass, en besvikelse och en sen natt
tog reserven slut
känns ju jättemärkligt för någon som är van att ha energi för tio

såg ett program om cirkus Bennewies häromdagen
damen det handlade om sa att hon brukar be träden om en gnutta av deras energi
som de samlat i hundratals år
det tyckte jag var fint
de kanske kan låna mig lite också
så kan ge tillbaka när jag samlat mer

men ledsen är jag egentligen inte
mest urlakad
som ett av citaten från lord of the rings när Bilbo säger:
"I feel thin, sort of stretched, like butter scraped over too much bread"

Kommentarer:
Postat av: Sabina

Gaah gullhjärta. Nu blir jag snart redigt orolig! Har du tappat bort ett helt år? :)



Önskar du ska komma iväg till Dr. Och framförallt att Dr ska lyssna. Man ska inte behöva må som du gör nu. Fortsätta pressa sig sj i en sådan situation kan vara alldeles förödande o vägen tbx kan bli längre än nödvändigt.



Ta hand om dig hjärtat.





Massor av Styrkekramar o Kärlek



Tänker på dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits