wonderful copenhagen

Tittar på Vetenskapsmagasinet.
Man måste älska danskarna när det gäller att anamma kontroversiella ideér.
De har startat b-samfundet, enligt den där tanken att inte alla människor är anpassade för morgonarbete. 
Vi har olika dygnsrytm.
Det är ju uppenbart om man tittar på alla man känner men det skulle vara väldigt skönt om folk slutade skratta åt mig för att jag hellre är vaken till tidig morgon och sover på dagen.
Vet ni att jag har ständigt dåligt samvete för att jag har så sjukt svårt att vara vaken på dagen.
Och sjukt svårt att lägga mig "i tid" på kvällen.

Vems "tid" undrar jag?

Jag har inga som helst problem med att vara kreativ klockan fyra på morgonen. 
Inga alls.
Men det accepteras icke.
Om man inte är musiker förstås.
"Det vet väl alla att musiker inte jobbar som alla andra"
Give me a fucking break.
Allvarligt.

Så istället blir det köttfärs av allt jag försöker göra. 
Men en ständig källa till munterhet, jodå.

Vilken tur att jag kan äta vilken mat som helst till frukost så jag kan luncha.
Och vilken tur att jag kan mecka med mina sovtider så jag kan anpassa mig. 

Men på insidan vägrar jag, det ska ni veta. 
Jävla tidsfascister.




Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Javisst!!

Det är ju nätterna som är allra bäst!
Med sitt lugn och stillhet, så tråkigt att man MÅSTE sova bort den allra trevligaste tiden för att funka i sammhället...
Suck.

Jag går med i din klubb, absolut!

Puss på dig hjärtat mitt


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits