vinterpepp?

Mina krukväxter har, i ett anfall av vinterdepp, bestämt sig för att försöka begå något slags kollektivt självmord. 
Kanske har det något med det ständiga halvdunklet härinne att göra? 
Det är så nära mellan husen här att jag föredrar att ha fördragna gardiner för det mesta, jag är inget fan av att mina grannar ser allt jag gör. 
Fast det är ganska kul att kika på dem, haha.
Operation rädda krukväxterna är dagens projekt... vissa är bortom räddning men andra måste nog få lite ny jord och näring. 

Idag vaknade jag piggare än på hela veckan. 
Har legat i dvala sen i söndags, ögonen har varit öppna en timme eller två som mest. 
Det har snörvlats och svettats. 
En och annan svordom har uttalats. 

Har passat på att läsa två böcker i min dvala: 

"Jaktsäsong" av Mats Strandberg
Skräp. Riktigt tråkig. Läs inte.

"Hanteringen av odöda" John Ajvide Lindqvist
Otäck. På det där grafiska sättet som får det att vända sig i magen. För mig som vet hur kroppar ser ut och luktar efter döden är den lite väl magstark. Men den tar upp en del otäcka sidor av levande människor också... 
Läs den!

Ikväll ska jag kolla in Cool Kidz på KB tänkte jag.
Kanske en liten sväng förbi Original Bangarangs jubileumsgrej på Inkonst också kan hinnas med. 
Känner inte för att festa men känner desto mer pepp inför tanken på fet musik!

Igårkväll tvingade jag mig att skicka iväg en ansökan till ett nytt extrajobb. 
Visst är det okej på Wallmans men det är dags att göra nåt annat.
Håll alla tillgängliga tummar. 
Informationsassistent, det låter ju tjusigt men vad det gäller är att informera hushåll om ny sopsortering. 
Ett projekt för att återvinna matavfall. 
Jag blir ju peppad som fan av sånt. 

Det är intressant att se hur provocerade folk blir när man säger att man läser miljövetenskap. 
(har jag bloggat om detta förut? orkar inte kolla men fick nån dejavu-känsla...antagligen tjatjar jag om det)
Jag är inte nån miljöpolis som tänker ge dem böter om de inte sopsorterar. 
Däremot kan jag tycka att argumenten är ganska löjliga. 
Jag har heller ingen miljöstation på gården men det finns en ett kvarter bort och helt ärligt, så farligt är det inte att bära iväg två kassar förpackningar en gång i veckan. 
Klart jag också fuskar ibland. 
Jag är verkligen inget helgon på något sätt, hahahahahhaa, i något sammanhang.
Men jag försöker tänka så miljövänligt jag kan. 
Kan bara prata för mig själv.

Jag säger som Bamse:
"ingen kan göra allt men alla kan göra något"








Kommentarer:
Postat av: jenny ö

jag känner mig helt hel som människa och tillfredställd då jag sopsorterar, med höjdpunkten att gå ut och slänga det i sin rätta tunna :) hoppas du får det där jobbet darling. och jag ska komma med en krukväxt till dig nån gång! kram

2008-02-03 @ 14:31:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits