nytt år... nya tag?

Om jag fick önska något inför det nya året 
så skulle det vara att träffa någon alldeles ny
som inte utnyttjar mig
eller låter mig göra saker för dem men inte återgäldar
som inte ljuger för mig
eller bara träffar mig för att den de egentligen vill hänga med jobbar eller nåt

Jag kan ju se när jag tittar tillbaka på året som gått 
att jag blivit sårad någon gång för mycket
jag minns alltför väl hur det var vid denna tiden för ett år sen
till exempel

men å andra sidan

innebar året som gått 
nya vänner, de bästa
gamla vänner, närmre
nya ideér
nya tankar
och massa kärlek

jag vill inte vara ledsen inuti längre
men det tar ju tid 
jag ska öva mig på att ha tålamod
det är det enda nyårslöfte jag kan ge mig

Och så ska jag öva mig i att tänka att jag är bra nog
för så känns det mer och mer sällan
farligt nära kanten just nu...
men jag balanserar

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Du måste gå en egokurs.
Du är alldeles för snäll o alldeles för underbar.
Du måste tänka fler onda tankar också,haha, det är DÅ man får vad man vill.

Pussar i mängder


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits