I-lands trauman del 1

Blev brutalt väckt av att det bankade på grannens dörr idag. 
Låg i bäddsoffan och sov, tv:n på, allt i vanlig ordning en måndagmorgon. 
Efter en stund när jag precis somnat om bankade det på min dörr istället.
Hittade efter många om och men en tröja och slet upp dörren.
Där stod en vettskrämd stackars pojk som skulle byta elmätaren. 
Hade såklart fått nån lapp om det där men jag har inte ens en uppdaterad almanacka för i år... än.
Skiten tog en halvtimme, jag satt under täcket i soffan och stirrade rakt ut i luften. 
Stackars människa, han måste trott att jag var galen.
Vilket förvisso stämmer.

Var klarvaken i säkert en halvtimme när han gått, smed planer på att gå ut i solen.
Planer lades på att börja plugga, fixa frukost, gå och träna...
Vänner av min vanliga ordning förstår ju vad som hände sen.
Jag somnade om och vaknade tre. 
Ovanligt.

Igår hade J ringt mig vid fyra, när han ringde igen vid sex sov jag fortfarande men vaknade av att telefonen lös.
Drastiska metoder måste tydligen tas till för att jag ska sova mindre. 
Lördagen var i o f s extremt lång. 

Gratis bjudning på Slagthuset. 
Nöjesguiden.
Doccan var nominerade i kategorin film så vi var där å minglade.
Vi vann inte. 
Men roligt hade jag.
Lite för roligt kanske. 
Var inte hemma igen förrän elva dan efter.
Som det kan gå. 

Kvällen slutade på exakt samma sätt som efter samma fest förra året. 
Jomensåatteeeh.... hej på dej.
Arton telefonsamtal senare var vi tillbaka. 
Bekräftelsejunkies klubb för inbördes beundran. 
Blev kallad baby. 
En märklig känsla i just det sammanhanget.
Thank the lord för stora huvor på vinterjackor.
Brutalt vinterljust på vägen hem på förmiddan.

Fick sovsällskap.
Det känns tryggt det där. 
Fint och lagom.
Bästaste.

Jag har skaffat mig en ny rutin.
Måste dricka minst en halv kanna Kärlekste innan jag kan göra nåt vettigt med mitt liv.
Inköpt på Pappas te på Södra Förstadsgatan. 
Bättre teaffär får man leta efter. 
Kärlekste och Sencha med lime. 
Allt man behöver i teväg.

Nu är det mer än dags att tentaplugga. 
Måste sluta slarva med maten, klart man inte orkar nåt när en skål spagetti är allt man ätit sen i lördags.
Jag som kan mer om näringslära än de flesta praktiserar det oerhört dåligt.

Undrar vad som kommer att hända i år?
Det känns spännande. 




Kommentarer:
Postat av: Kottemor

hahahaha, men som allra käraste hjärtat!

mmmmmm, en sån kväll, härligt att höra dig le igen;)

Lovely!

Pussar


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits