I quit

Jag säger upp mig

Vill inte vara 

babysitter
terapeut
andrahandsval
samlad
ansvarsfull

ibland vill jag bara kasta mig på backen 
sparka
skrika
sittstrejka
ge upp

alldeles just nu
undrar jag
när jag ska va 
totalt egocentrerad
bara lookin out for number one

men 

jag är ju inte så
och det vet alla omkring mig

ikväll missade jag ännu en chans att umgås med ett hjärta av hjärtan
spontant
inte planerat
så som jag gillar det
han också

men

vännernas olika grejer kom emellan
som sig bör
för vänskap är kärlek
på ett helt annat plan
och måste alltid gå före
ens egna behov

men

jag har ju ingen egen kärlek
och lär aldrig få en igen


jag tar en time out
stänger av
kopplar loss

vi hörs imorgon

när tiden läkt såren
trubbat tanken
lindrat oron


kanske




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits