att vara rädd om det man har

En av mina bästa vänner
en av mina finaste 
helt klart en av dem som vet allra, allra mest om mig
nästan allt
går igenom något som är så svårt just nu
har förlorat någon nära
det allra svåraste
tänker så på dig mitt hjärta...

det får mig att tänka på alla de gånger man säger
"jag pallar inte snacka nu, ringer dig sen"
"vi hörs"
"hinner inte nu, vi ses nästa vecka"
ibland är man bara lat och har ingen lust att snacka med folk
ibland hinner man inte
ibland avfärdar man folk så lätt

men tänker man tanken
att den gången du pratade med just den personen
kunde varit den allra sista
vad sa du egentligen?
hur fick du den personen att känna sig?

skrämmande, eller hur?
vi är så snabba i hela vår livsstil
så snabba att avfärda människor i vårt liv
vi får kärlek från många håll 
men uppskattar det kanske inte
för våra tankar är upptagna med annat
med andra människor
nästa projekt
nästa grej
nästa...

Jag vill verkligen försöka 
vara mer rädd om det jag har
visa bättre uppskattning
inte vara rädd
hellre säga "jag älskar dig"
en gång för mycket 
även till "fel person"
hellre det
än inte alls

för vem vet när det kan vara försent?


Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Älskar dig hjärtat!
Bara så du vet, du är allra bäst!
Och nu sitter jag här o gråter igen:(

pusselikramar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits