Make me think that at the end of the day, some great reward will be coming my way

Mönster
Det är vad jag funderar över idag
Jag har ett tydligt mönster som jag hela tiden försöker bryta
Pressar mig själv till jag nästan går sönder
alldeles för splittrad mellan alldeles för mycket
Men det känns som att det är dags att plocka fram stora saxen och klippa det där mönstret i småbitar nu
Bitarna kan säker användas till att skapa en väg framåt
eller läggas ut till ett stort NEJ 
att användas vid lämpliga tillfällen

Denna hösten ska bli den bästa
jag bestämmer det redan nu
chilla, plugga, chilla
totalförbud mot stress

Nu är det inte bara jag som upprepar samma mönster
om och om och om igen
förutsägbara människor finns det gott om
som klagar över fällor
som de gillrat för sig själv
som bjuder in bitterheten
och sen klagar när den inte vill gå självmant

Det ÄR svårt att se det stora i det lilla 
det vackra i det fula
det snälla i det stygga

men därmed inte sagt att man ska sluta försöka

för tänk så fint det är när skrattet bara bubblar upp, alldeles självmant
när man får ett leende som är alldeles äkta
hör en låt man aldrig hört
eller får en stor kram av en vän

eller som nu, ska ut och dricka riktigt gott kaffe innan jag ska ta mig an att sy gardiner... 
det ni, det ska man inte förakta =)




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits