A dog day afternoon

Bra saker händer också.
Såklart, positivitet och pepp är mina grundläggande byggstenar.

Idag har jag mött en liten bedårande varelse som ska bli en ny familjemedlem.
Medlem i den familjen man väljer.
Vännerna, de finaste man kan önska sig,

Jennie har skaffat sig en hund.
Ett litet studsigt charmtroll som är hennes hund helt enkelt.
Helt uppenbart för oss som var med när de möttes för första gången.

Jag är också på gång med att adoptera en men min process tar längre tid.
Det känns bra, saker får ta tid nu.

(I väntan på hunden diskuterar jag med den där envisa lilla fjärilen i magen.
Jag försöker berätta för den att det inte är som den tror.
Den tjafsar, på fjärilars enträgna sätt, emot och påstår att den har för små öron att höra vad jag säger.
Dessutom påstår den att sista ordet inte är sagt angående en viss situation.
Oförskämt ;)

Så kör vi ett varv till med den där stenen uppför berget då. 
Jag vet att den rullar ner igen men ... envisare än synden är jag.
Och att rulla stenar är ett arbete för oss som lever vårt liv på riktigt.

Fint blir det i min lägenhet, åh så fint.
Det känns alldeles nytt. 
Fast det tar tid.
Jag övar mig i tålamod.

Jag övar mig också på att andas.
Långsamt och lugnt.
Långsamt och lugnt.
Läser om Feng Shui och själsro och försöker be energin att långsamt återvända.
Med mental styrka kan man förflytta berg.
Eller åtminstone klättra uppför dem.

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Hihihi, fjärilar är ofta ouppfostrade och uppkäftiga och vägrar lyssna på ens egna klokheter:)

SOM jag önskar att mer tid fanns...

Vill hjälpa dig med så mkt, jag är ju din

egen Martin Timell även om jag nu fått konkurrans av din egen söta mamma:)

Jag tror envishet är bra hjärtat, bara den är

positiv och ej ger för mkt negativt, fast asch,

det kommer ju från den rätta norrlänningen/smålänningen;)

Vill så gärna se din lgh snart!

Och ja, bara på den bilden du skickade mig

såg jag att den där Zack hade hittat hem:)

Verkligen, fy så mysigt!!!



Massvis med kramar och kärlek!

Jag är smärtsamt halv idag.

pussar!

Postat av: anna

Du skriver så fint, ville bara säga det:)

2008-08-07 @ 23:02:24
URL: http://snorungarna.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits