Skräpromantik och pisksynth


Hahaha, måste bara börja detta inlägget med att berätta att min kusinvitamin och jag kom på en alldeles egen lösning på varför vi är så osedvanligt kloka människor som förstår hur världen fungerar... 
När vi var tonåringar läste vi oanade mängder Barbara Cartland-böcker och lyssnade en hel del på DEVO. 
Vår, givetsvis helt vetenskapliga, slutsats var såklart att det är därför vi vet precis hur allt är och de flesta andra fattar inget. 
Jag menar, böcker som innehåller följande minnesvärda citat måste ju forma en:
"hennes ögon var gröna med guldgula stänk, som en solig dag på floden"
Det ni, det går inte av för hackor alltså. 
Kusinvitaminen påminde mig om att det icke att förglömma också var så i böckerna att de kunde komma av en blick, darra som ett asplöv och sluta andas vid stora känslostormar. 
Drama. 
Varför vi snöade in oss på detta finns det nog ingen riktigt bra förklaring på. 
Annars läste vi Fantomen, Buster och 91:an. 
Å Min häst såklart. 
Starlet. 
baksidan på mjölkkartongen, allt som gick att läsa tror jag vi läste. 
Och fortfarande gör. 

Förra veckan var som sagt sinnessjuk.

Måndag Method Man och Redman på Vega. 
Jag fick en vattenflaska i skallen som Redman slängde från scenen.
MF vad ont det gjorde. 
Konserten var i övrigt fet!

Tisdag... hm... skola heeela dagen.
Råkade bli en any given tuesday. 
My lord. 
Var hemma tidigt på morgonen. 

Onsdag plugg i ett visst kollektiv. 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där mer än att jag visade prov på en imponerande viljestyrka som verkligen pluggade.
Det var mysigt.

Torsdag hade jag Kallisdejt med Sara.
Vi åt frukost på Lilla kafferosteriet, bastade, badade, löste världsproblemen.
Lunch på Kallis.

Fredag jobb på Wallmans.
Visst drama i känslorna gjorde att jag mötte upp Måns och Mårten på Debaser.
Sen KB.
Sen Mission.
Hem tidigt på morgonen, igen.
Va hände? Little miss drama. Inte likt mig på något sätt.
Måns läste lagen för mig och visade att han är en vän på rikigt. 
Finaste Måns! 
Jag behövde höra det, tro mig. 

Lördag var jag och fikade med Britta, Ola, Malte och Karla.
Vi fyllde dammen på Gustav med grus, funderade på att kasta flygplan i plast från översta våningen på Hansa och hade allmänt mysigt =)
Oj vad jag hade saknat att umgås med dem kände jag...
Sen var det inflyttningsfest hos Jennie och Luckan i tjusig ny lägenhet i ett område där det enligt vissa bara bor 
"juggar och pensionärer" 
(observera att uttalandet gjordes med mkt kärlek)
Åh vilken rolig fest!
Sen gick jag till the Rumble när jag borde gått hem. 
Up to no good.

På söndagen kom mamma å BP Lasse med min fina soffa som jag fått av dem.
Stilig blå plysch, rena 70-talslinjer. 
Stenhård.
I'm lovin it!
Hängde i parken å på Metro med gänget mest hela dan.
Såg Busdriver på Inkonst på kvällen, grymt bra!

Men är det konstigt att jag inte hunnit med en viss människa som jag är så förbannat nyfiken på och vill se mer av? 
Här går jag och tänker att han inte har tid men jag ser inga luckor i mitt schema precis. 
Mycket snack, lite hockey... det måste ju ändra sig. 
Helst nunununununu. 
Jag är inte världsbäst på tålamod, fast jag försöker faktiskt.
Jo, jag gör verkligen det, jag lovar.
Sluta skratta.
Jag gör't.



Kommentarer:
Postat av: Sabina

Looooove You, always!

Firar inte vi trettioårsjubileum nästa år?!?

Trettio år?!

GAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

Men vi e fortf runt 20 va?!

Pussar, Kramar o Kärlek.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits