en liten suck i själen

Solen strålar utanför fönstret
har lite svårt att ta mig ur sängen
Hade det regnat hade jag stannat kvar i sängen hela dan
som i Bo Kasper-låten

Minnen som jagade mig i sömnen
hänger kvar 
kanske funkar det med dem som med troll
om de kommer ut i solen spricker de och försvinner

jag har en liten suck i själen idag
för alla mönster som upprepas
för alla lögner
och osanningar som människor far med

tänk så skönt det skulle vara om alla visade varandra 
så mycket respekt att de inte ljög
att stå rak i ryggen
titta din vän i ögonen
och tala sanning
kräver mod

en längtan inuti 
en längtan långt bort
en längtan närmre

bitten by the travelbug
för länge sen
jag har stannat för länge
overstayed my own welcome

mitt möllan har krympt 
för många ögon som ser 
för många röster som snackar
sluta lägga er i

jag hittar ofta människor som väcker min nyfikenhet
men sällan människor som är värda en närmare granskning
mycket är yta

mycket är kärlek
också
softa dagar

men jag är rastlös
inuti mig trummar någon med fingrarna 
hela dagarna

dags att hoppa på cykeln
å ge mig på jakt efter glädjen
tillfälligt bortsprungen 
som den är





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits