ont ont ont...

Trillade i en trappa förra helgen och slog i svanskotan rejält, det gör ont så jag vill gråta.. fortfarande. Gissar att jag fått en spricka, det är knappt lönt att åka och kolla det för oavsett kan man inte göra något åt det. Förutom att vila och vem har tid med det?

Jobbar denna helgen, har roddat baren själv i torsdags, igår och gissningsvis även idag... undrar hur många kilon man lyfter? Så nu kan jag inte sitta alls, bara stå eller ligga. Bådar gott inför slutpluggandet inför tentan. Oder nicht.

Annars sorterar jag bland folk jag trodde var mina vänner. Vissa har visat sin rätta färg och den är inte attraktiv. Som ni förstått av mina tidigare bloggar handlar det om lögner. Något som jag har extremt svårt för, vilket ni också förstått gissar jag. Jag gör mitt allra bästa för att visa förståelse och empati men det blir svårt när folk inte kan titta mig i ögonen ens. Jag är ju inte gjord av stål så det är klart att det gör ont.

Har fått höra av mina käraste vänner på senaste tiden att jag är FÖR snäll. Ganska galet egentligen att tänka sig att man kan vara för snäll...borde det inte vara positivt att vara snäll? Jag förstår vad de menar, de tycker att jag blir utnyttjad. Jag vet inte vad jag tycker.
Om man gör saker av kärlek och med kärlek borde det rimligtsvis vara positivt men om man får lite tillbaka så kan det kännas märkligt, helt klart. Å andra sidan kan jag känna att motivet till att man gör saker blir lite mindre charmigt om man hela tiden förväntar sig saker med det man gör.
Det enda jag vet är att ju mer jag vet desto mer förvirrad känner jag mig.

Nu ska jag hoppa i duschen och förbereda mig mentalt för en hektisk kväll på jobbet...

Förresten... en grej som gjorde mig så glad var i torsdags när vi var ute en sväng på Bodoni... tre olika människor jag känner kom fram till mig, oberoende av varandra, och sa att de tycker att det är så roligt att träffa mig för att jag alltid är så glad. Jag blev jätteglad av att höra det. För även om det gör ont på insidan så finns det ju massor att vara glad över också =)

Sen fick jag något slags förvirrad kärleksförklaring också. Det var inte så bra. Varför röra upp saker som man inte kan göra något åt? Mannen ifråga befinner sig i en situation som gör att han verkligen inte borde säga till mig att han har känslor för mig. Jag sa bara att om du varit singel och i en annan sits hade vi kunnat ha denna disskusionen men det kan vi inte nu. Puh. Kunde han ju tänkt på när vi träffades förut. Kan man tycka.

Oj, dags att snyta sig, leta upp skorna och sprinta iväg.

Kärlek
Speedy Gonzales

Kommentarer:
Postat av: Sabina

Men gogumman!
Hur e det?
Har du fortf ont?
Du vet, även om det inte görs mkt så e det bra att få det dokumenterat OM det skulle bli ngt som spökar längre fram i livet.. (fast det vill vi inte)Så ärligt tycker/VILL jag att du går till Dr om du fortf har pissjäklahelvetes ont! *spänner ögonen i*
Glad du mötte tre förståndiga människor som berättade hur fin du e IRL. Slår högre än att allt jag kan få fram via internet! ;)
Skickar massa Krya På till din svanskota!!
Bränn inte slut på din kropp.. Man får bara en till varje liv! :)
Många Kramar & Mkt Kärlek

2007-10-02 @ 08:51:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits