vart tog den stygga lilla gretan vägen?

Jag känner inte igen mig själv... jag som brukar bubbla, studsa och sjuda av energi och ideér. 
Jag saknar mig. 
Världen är ful men vacker. 
Just nu verkar det fula ha fått råda en längre tid, nu är det dags för det vackra att få ta överhanden.
Jag saknar musiken. 
Känns som jag tillfälligt tappat beatet som mitt hjärta brukar slå till. Mitt hjärta är dubbelt krossat just nu men det lagar sig alldeles själv, bara jag får andas lite nytt syre. Känna nya beats kanske. 

Sprang av en ren händelse på hemlige herrn ute igår, åh, så fin han är... 
Han la armarna om mig, borrade in näsan i mitt hår och sa bara: där är du ju. Pussade lite på mig gjorde han också och sa som han brukar göra: du vet att vi ses när som helst. 
Jo, jag vet. 
Det är alldeles enkelt med hemlige herrn, det som är så svårt med andra. Ingen av oss vill något mer, ingen av oss vill något annat än att prata, prata, prata, njuta, tillfredställa och bekräfta. Skönt helt enkelt. Att han gick hem med någon annan rör mig inte. Vi ses ju när som helst. Tur att han finns så att jag inte tappar självförtroendet helt och hållet. 
Banalt som det är så är det skönt när någon säger att man är fin. 


Kom till en insikt när jag gick vandrade tyst hem i höstnatten igår, jag hade som vanligt pratat för mycket och då på natten tog orden och orken slut. Bara känslorna fanns kvar och de är starkare än jag trodde. Inte kär men ... jag kan inte ens skriva det. Jag vågar inte tänka det, det finns ingenstans att lägga det. Han väljer så uppenbarligen någon annan och jag förstår. Klart jag förstår. 

Och från västfronten inget nytt, inte ett mail, inte ett sms, inte ett samtal. Kanske kommer det att kännas annorlunda denna gången, kanske inte. Den lille mannens magnetiska dragningskraft på mig förstörde det som kunde blivit bra. Kanske. Jag har varit alldeles för svag för honom, släppt allt så fort han ringt. Så klart jag förstår varför jag blir bortvald nu, av den som verkligen var kär i mig. Jag får skylla mig själv.

Känns som total förvirring, kaos och oordning. Jag vill bara stänga av för ett tag. Lägga känslorna som en hemsida som är stängd för tillfället. "undergoing routine maintenance"

Nu ska jag städa. Har kommit på att jag bara städar och gör fint när det ska komma någon hit. Det kan man undra över. Som om jag inte tycker att jag borde göra fint för min egen skull. Men idag ska jag göra det.

Det är dags nu.
Att lyfta blicken, räta på ryggen å skita i vilket.
Att tänka på att jag är mångfaldigt blessad. 
Att umgås med la familia och ladda batteriet.
Tänka i nya banor.
Komma ihåg att jag tröttnat för länge sen. 

Ikväll ska jag dansa.

Bara kärlek
L



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits