Hektisk vecka

Sitter i kranenhuset på Mah och har precis ätit en otroligt smaklös lunch bestående av pasta med quornfärssås. Ganska märkligt att man kan få maten att smaka som skolmat när det är så enkelt att få mat att smaka bra. Såg verkligen fram emot att äta vällagad mat efter en helg där jag som vanligt slarvat med både det ena och det andra. Men men... får väl laga nåt bättre hemma sen då... längtar efter att laga mat men det är ganska trist att laga mat till en. 

Denna veckan ska vi börja göra miljömätningar, vi blev tilldelade ett område vid roddklubben vid Slussen och där ska vi alltså mäta buller, luft, vatten och jordtyp/biotop. Ett ganska stort projekt med tanke på att vi har bara tre veckor på oss och det ska innefatta historik, statistik och en rapport på många sidor. Jag ser fram emot detta, hur konstigt det än kan låta för dem som inte är miljöintresserade. Storebrorsan kallar mig numer för stadsmulle, det kom sig av att han trodde att vi skulle ut i skog och mark och mäta, alltså kallade han mig skogsmulle med gummistövlar. När jag förklarade hur det låg till bytte han genast till stadsmulle med guccistövlar. Hahahahaha.

Veckan ser rätt packad ut... skola hela dagarna, ikväll är det Doclounge, imorgon begravning i Ystad, onsdag kväll läxläsning, torsdag och fredag kvällar på Wallmans... lördag och söndag ledig, ledig, ledig. Lördag ska jag till Höör på dagen och fira Filips 30-årsdag... helt sjukt, min lillebror 30 bast. 

Begravning ja, min mammas morbor Stig har gått bort. Inte helt oväntat då han var 92 men det känns ändå jättekonstigt. Inte så att vi var nära men nu finns det bara ett av min mormors 13 syskon kvar i livet. Stig och Birgit, som gick bort tidigare i år, finns med i mina starkaste minnen av mormors lägenhet på Erikslust från när jag var riktigt liten. Stig var alltid så rolig, snäll och glad som jag minns det. Mormor var på gott humör när han var i närheten, hon med sitt hetsiga humör skrattade mest när han var där. 

Så, jag har saker att sysselsätta mina tankar med denna veckan... tur är väl det. 

Kommentarer:
Postat av: olivia

låter jobbigt..
hoppas du har en trvlig dag :)

Postat av: Lenita

låter jobbigt .. :/

2007-10-08 @ 16:32:50
URL: http://lenitajohansson.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits