Sömnlös i Skåne...

Kunde inte sova inatt. 
Rastlös, lite för utvilad, utpluggad, alltför medveten om vissa omständigheter. 
Alltför medveten om vad vissa gör, jag känner det i hela kroppen.
Vissa saker kommer tillbaka till en på natten när man inte kan sova. 
Vissa känslor känns starkt i tystnaden.
Därför kör jag alltid slut på mig tills jag är utmattad och somnar ändå. 
Så slipper jag vända och vrida på mig, grubbla och vända och vrida på tankarna. 

Idag ska jag plugga vidare, jag har knäckt skalet och kommit in till nöten. 
Äntligen har det lossnat.
Tur att jag är så förbannat jävla envis, annars hade jag nog också kastat in handduken. 
Naturvetenskap är svårt för mig.
Inte rena grekiskan för grekiska är lätt, i jämförelse.

... och flera gånger om dagen undrar jag vad jag håller på med?
Vad meningen är med detta? 

Men ... jag totalvägrar sluta hoppas. 
Mig biter det inte på.
Inte i längden.
Jag är evigt optimistisk. 
Jag har inget annat val. 
Kärlek i överflöd. 




(Och till dig som är vissa.
Du kan inte knäcka mig.
Du får inte. 
Jag vägrar.)



Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Tänker på dig idag, särskilt mkt idag:)
Jag är malmöbo i helgen, blev så bara.

Hörs senare idag!

kramar kärlek o lycka till!!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits