Kärleksförklaring

Jag vill linda in alla dem jag älskar i ett tjockt, tjockt lager kärlek
så att inget kan skada dem
inget kan komma åt dem

Vill skydda dem med kärlek så att de vassa kanterna inte kommer åt dem
Fast man behöver bli lite kantstött för att bli riktigt bra

Jag har märkliga sätt att förklara min kärlek
och kanske har alla andra också det 
och kanske är det därför jag inte alltid förstår
förrän det är sent, sent och nästan försent

Jag förklarade min kärlek för någon
alldeles nyss, eller igår 
på det tydligaste sättet jag vågade
genom att säga att nu är du först
nummer ett
altid före honom
som du borde varit från början

men då var jag förvirrad 
bortkollrad
tappad i natten
gömd under hatten

Jag är inte alltid wonderwoman
och ibland är jag förtappad
och alldeles ute på hal is
fast det inte var vinter

Inga ursäkter 
men förklaringar
om kärlek

Kärleksförklaringar


Kommentarer:
Postat av: Sabina

Bra, jättebra skrivet!
Tar meningen bakom orden en annan väg.

Kärlek & Kramar

2007-11-21 @ 09:02:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits