Förklaringar för klarhet eller bortförklaringar?

Det jag skriver i min blogg är en blandning av saker jag känner alldeles just i det ögonblicket, saker jag funderat över länge och saker som kanske skulle kunna vara så. 
Känslor är inte konstanta. 
Särskilt inte mina, emotionell berg - och dalbana. 
För det mesta. 

Jag är ledsen idag, lilla Lisa fick somna in för gott nu ikväll, hennes njursvikt gick inte att häva. 
Jag kommer att sakna henne. 
Bullterriers är inte världens mest kärvänliga, tillgivna hundar. Det är inte så att de kommer rusande när man kommer innanför dörren direkt. 
Men viftar på svansen gör de och buffar en med sitt stora huvud när man sitter i kökssoffan gör de också. 
Ett alldeles eget sätt att visa kärlek.
Aldrig mer. 
Det känns sorgligt. 
Pappa är jätteledsen, han har blivit av med sin kompis som han känt i nio år. 
Jag också. 

Annars går livet sin gilla gång. 
Jag är trött, trött, trött mest hela tiden. 
Men det är som att det är en konstant trötthet som inte riktigt vill ge med sig. 
Helgen försvann i ett tonårsrus på lördagen. Usch. Ibland är jag lite för social för mitt eget bästa. 

Söndagen var mysig. Middag i Vintrie, det är så gött att komma hem dit. Sen drack jag julmust och tittade på Santa Clause 2. Lagom takt för mig. Längtar redan till jul. Som tur är kommer julen till Wallmans tidigt. Tror kanske julshowen börjar denna veckan?

Denna veckan i övrigt är plugg och jobb om vartannat i en spurtande raksträcka fram till fredag natt. Det blir nog bra. Ska försöka ta hand om mig, sova ut, äta ordentligt, förhoppningsvis hinna sola lite. Det brukar hjälpa. Lägga upp en träningsplan.

Mental note to self: glöm inte musiken. 





Kommentarer:
Postat av: Sabina

Musiken e väldigt viktig! Tyvärr brukar den alltid falla bort när jag behöver den som bäst. Undrar varf det e så?

Stor Kram o Många tankar till fina multivitaminen. Förlora ngn e alltid tungt. Oavsett det e djur eller människa! Alla levande varelser man lär känna påverkar en, de man fäster sig vid lämnar ett tomrum i hjärtat när dom går vidare!

Lilla Lisa. Bättre få somna in än att lida.. Lätt att säga, ont att leva kvar med! Önskar jag kunde krama om IRL denna g. Och sitta o fulgråta ihop ett tag!

Lisa har det fint nu, e jag säker på.. Leker med Nisse, tuggar på mattor utan att få skäll, gosas av farmor o mormor. Pappa kaster en boll åt henne.. Eller föredrar hon en sko?!

Många tankar åt dig o alla Lisas andra magkliare.. Hon levde i vetskap hur mkt hon betydde. Bättre kunde hon inte ha!

Hjärtekramar

2007-11-15 @ 07:42:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits