All good in tha hood

Efter ett söndagshäng som sträckte sig in på måndag är jag utvilad och redo att ta tag i tentapluggandet. Finaste M!

Det har varit förrvirring på många sätt den senaste månaden... massa plugg, massa Wallmansjobb och massa struligt tänkande och kännande. Känns  som att det är över nu, ordningen är återställd, mitt lugn är tillbaka. 

Helgen som gick var trevlig, den började redan på tisdagen =) 
Nä, skämt åsido så har veckan som gick varit fylld av trevligt häng. 

Metrohäng på tisdagen med A x 2. Träffade massa folk jag inte sett på ett tag, Shelah, Mange T, Ola... trevligt, trevligt.
 
Onsdagen gick jag med A x 3 och Tora till Konsthallen för att höra David Shrigley dj:a. Sanningen att säga så hörde vi väl egentligen inget alls. Han spelade säkert skivor men ljudet lät som det kom från mina datorhögtalare ungefär... så vi hörde inget. Efter en stund bestämmde vi oss för att joina Sonia och Jennie (nyss hemkommen från en lååång månad i Gambia!) på Nyhavn. Jag säger som jag säger varje gång vi varit där, ALDRIG mer det stället! Otrevligare, spydigare personal får man verkligen leta efter! Vi tittade in på Metro och hejade på lite goda vänner men där fanns ingen plats så det blev Volym och sedan gick jag med Andreas M till Debaser. Roligt!

Torsdagen var en tumultartad kväll på Bodoni. Vissa människor snackar lite för mycket skit för sitt eget bästa... man skulle kunna tro att man har med tonåringar att göra... kvällen var najs i övrigt. Men jag är trött på Bodonis torsdagar, samma människor som säger samma saker. Same same and no different.
Satt hemma hos Jamal efteråt med Rida, Måns och ett par till. Det var en rolig efterfest, Jamal lagade mat, snäll som han är och spelade gitarr...med varierande resultat förvisso men det var najs ändå. 

Fredagen var det jobb, jag och Jeppsson var lika pigga... eller inte... så det var lite fnissigt i baren. Det gillar vi. 

Lördag lagade jag mat till 11 pers... kärt besvär kan jag tycka. Pumpasoppa, ett improviserat recept... inte helt ovanligt när det gäller mig. Kladdkaka, ett gammalt beprövat recept. Att vi fick plats härhemma...galet, det var med nöd och näppe men det blev en bra förfest!
En öl på Sapla och sen Skånes Ljudpark. Bra som alltid. 
Efterfest i Japan... massa folk. 

Sen söndagshäng med M. Det kändes bra att vi kan hänga som vanligt, jag har saknat det mycket!
Vi såg Dead Silence, ooootäck! Och nån film om indianer i Ecuador som var mindre bra, väääldigt lång men rätt vacker på sitt sätt. Hade nog hellre sett dokumentären. 

Dags att tentaplugga och fundera på vad jag ska säga på vår presentation imorgon... egentligen?

Det blev inte en så rolig blogg ser jag men å andra sidan vet ni vad jag haft för mig... för detaljer, ring, haha. 

One!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits