Total utvridning

Oj, jag skulle inte snackat så mycket om min överskottsenergi... den resulterade i en lång natts färd mot dag skulle man kunna säga. En väldigt galen fredag blev det. I det sällskapet kan allt hända och händer. Vi vred ut den totalt...

Någon gång på lördag öppnade jag ena ögat, konstaterade att solen sken och somnade om... tror vi vaknade vid fem-tiden. Bara att duscha, äta och piggna till inför kvällen. Özgur Can och Joel Mull spelade på Jeriko, minimalistisk elektronisk techno, ja tack! Tyckte att det var enormt bra, synd bara att Jeriko i sig är en så dålig lokal. Snygg men vansinnigt opraktisk. Var man än dansar knuffar folk på en som ska förbi, för att komma till toaletten måste man själv knuffa sig igenom dansgolvet och barkön ska vi bara inte snacka om.  Hur som helst var det en rolig kväll. Tack snälla Reza för gästlistan!

Söndag var jag återigen rastlös och full av pepp. Var ute och promenerade med Z en lång runda... råkade på en alldeles särskild person och kunde konstatera att när jag inte var beredd så visade sig de rätta känslorna. 
Puh, inte så över det där som jag trodde... inte alls faktiskt. 
Så vad håller jag på med egentligen? 
Äter kakan och har den kvar? 
Lite thaimat med G på kvällen, Kalle och chokladfabriken i tv-burken när jag kom hem och sen var det plötsligt måndag. 

Idag har jag varit hos doktorn - känsliga läsare varnas här - och satt in en spiral. 
Fy fan. 
Det gjorde inte mer ont än att pierca sig, inte alls men det är inte ett ställe man vill pierca sig på people. 
Jaja, nu behöver jag inte oroa mig så mycket längre, inga hormoner som gör kroppen schizofren, ingen risk för små oönskade oäktingar. 
Barnmorskan berättade något som jag inte riktigt kan släppa, hon sa att hon ser alldeles för mycket flickor som är alldeles förstörda för att de har analsex. Främst finns problemet bland muslimska tjejer berättade hon, de vill ju spara sin "oskuld" till de ska gifta sig. Istället har de analsex men de är inte tillräckligt försiktiga eller förberedda så konsekvensen blir hemorojder, sprickor som aldrig läker ordentligt och infektioner. 
Har funderat på det sen hon berättade det och det kommer nog att stanna med mig ett tag. Att man riskerar sin hälsa så mycket. 

Jaja, kan fundera över allvarliga saker lika bra ute i solen... ska iväg och hitta mig en glass nånstans tror jag. Ingen har tid att leka med mig idag, de bara jobbar och jobbar. =) 



Kommentarer:
Postat av: stina

Ja, man måste vara rädd om sig. Kram Stina


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits