stresspress

Vaknar av klockan
aldrig av mig själv
definitivt aldrig för att jag är utsövd

ont i kroppen
värk i själen

Kolla mailen
checka myspace
hinner inte lyssna på hela den där låten idag heller

duscha, hålla ögonen öppna
kallt vatten öppnar dem
kanske

orkar inte äta frukost
lite fil räcker

kasta sig på cykeln
slänga sig mellan bilarna
hög musik i öronen
måste fixa pakethållaren

å när fan va de nu jag hade tvättid

på med leendet
in på jobbet
håll fokus

gnäll
stress
press
tjat
har du tänkt på...?
snälla gäster
oförskämda gäster
tjatiga anställda
tjatiga chefer
ständigt leende
orkar inte tänka

bakom leendet
lurar gråten
tror jag

vart e ljuset
i slutet
av stresstunneln?

ont i kroppen

upp på cykeln
stressa hem
mer tjat
när ska vi?
när kan du?
varför ses vi aldrig?

ont i kroppen

på med hatten
ut i natten
bedöva
behöva
måste hinna

å när fan va de jag hade tvättid?

snurrar omkring
längtar som alltid
hjärtat hoppas vid varje sms
varje signal
men de e alltid nån annan

upp på cykeln
hem till sängen
hjärnan snurrar fortare
svårt att sova
lätt att däcka

kramad till sömns
tur att någon finns
tillhands

ont i kroppen
värk i själen

å när fan va de nu jag hade tvättid?

Kommentarer:
Postat av: Sabina

Men goe du.. Låter som du behöver varva ner! *kramar om* Sådär kan du ju inte ha det! Inte bra med stress, press osv hela tiden.. Man behöver finna tid att gå in i sig sj & allt inombords ibland oxå! Har du ngn länre sammanhållen ledighet?
Låt inte saker snurra för fort.. Det finns bara en av dig så desto viktigare att du e rädd om dig!
Vacker e texten trotts att det du skriver e mindre bra!
(tänkt lite på detta.. du skriver så rakt & bra.. känner du till bröderna Birro?? min favvo e Marcus Birro, enl mig den bästa nu levande författaren i sverige.. starka ord kanske men tycker han e kalas! varit såld i några år nu.. du hittar en del på bibblan så vet du inte vem han e läs gärna lite.. helt underbart språk!!)
Lova, verkligen LOVA att du ska sköta om dig!!
Finns bara en av dig (synd.. annars kunde en annan av dig bott närmre *ler*)!!
Massa Kärlek & Kramar

2007-06-27 @ 14:42:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits