Nytt år, nya utmaningar

Har blivit utmanad av både min kära kusinvitamin Sabina å Ila... så jag får väl tänka till då =)

Vi börjar me utmaning ett, den e svår:

5 saker jag vill ska hända nästa år:
* Fred! Mer än något annat...
* att människor ska släppa sina fördomar, en gång för alla
* vill bli älskad av den där speciella människan, du vet vem du e...
* vill hitta det perfekta jobbet
* vill resa, massor...

Så utmaning två: (ganska lik ettan men ändå inte)


5 saker jag gjort 2006 som jag aldrig kommer glömma:
* (censurerat...)
* hittat en underbar vän å soulsista 4 life, Sullan aka Grönis
* sett Congos live
* hånglat offentligt (kan fortfarande inte fatta de)
* varit modig

5 bra låtar lanserade 2006:
Helt omöjligt egentligen me tanke på hur många bra låter som kommit ut i år men jag kan nämna ett par stycken skivor då:
*Simone Moreno
*PROMOE
*Hela Jay-z's skiva
*Gnarls Barkley
*Lupe Fiasco
Nä, de e alldeles för svårt, skulle kunna lista en hel jäkla massa, de har kommit mkt, mkt bra!


5 bra media (tv, bok, film, serie, internet) händelser:
* Grey's Anatomy (har precis sett de å hinner nästan aldrig följa serier)
* P3 Hiphop, alltid, inspirerande musik i mitt öra nästan varje tisdag...
* Myspace
* Quote
* Crash

5 saker jag vill göra nästa år:
* sprida kärlek
* lyssna på ny musik
* resa mer
* lära mig nya saker
* skriva färdigt mitt projekt



En enda rädsla inför året som kommer har jag bland alla förhoppningar:
* att när jag ställer frågan får jag nej men lika stor e rädslan att jag aldrig vågar fråga. Jag som e så tuff å modig blir alldeles stum av känslorna.

Puh, det väcker tankar detta, skulle kunna skriva en hel bok om året som gått... de har hänt en del, turbulens å kärlek, förvirring å klarhet.
Dags för nya äventyr =)

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

"hånglat offentligt (kan fortfarande inte fatta de)"
Och jag kommer aldrig glömma med vilken chockad röst du berättade det!
Hahahahaa
Galet hjärtat,haha,det där var mer ngt som pucko jag skulle gjort med dig förmanandes i bakgrunden;)

Idag har jag tänkt på dig halva dagen,när jag ej stressat:)
Saknar dig!!
Känns som det var toklänge sen vi pratade eller sågs!
Och det är det ju faktiskt.
Vi får göra ngt åt saken snart tycker jag.

Hoppas du har det underbart vännen,vi behöver lite uppdatering snart!

Pusselikramar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits