Music made me do it

Helgen som gick... en uppdatering.

Fredan
åt jag middag hemma hos pappa. Jättemysigt! E så stolt över mina fantastiska småsyskon, de börjar bli vuxna alla nu. Till å med Emil, även om han helst vill vara åtta istället för tretton =) lite ovanligt men jag förstår varför.
Sen va jag på KB me Lucky å Jenny. Krossat glas på golvet, 20åringar å Raymond å Maria på scenen. Kunde varit roligare, helt klart. Men sällskapet va roligt, som alltid.

Lördan
började me frukost me Grönis på Bagericafeet. Vi hade som vanligt mest i världen att snacka om, fattar inte hur de går till, vi pratar ju varje dag...
DansarOla dök plötsligt upp från ingenstans, vi har inte sett varandra sen Wallmans fest i Köpenhamn tror jag. Vi som umgicks så intensivt ett tag pratar knappt med varandra idag. Inte så att vi e ovänner, absolut inte, men de blir bara inte så med vissa. Det kändes som att tiden stått stilla, jag brukar aldrig fika där nuförtiden men på Wallmanstiden var vi där jämt. Sjuk känsla. Han tyckte att jag såg precis likadan ut som då å jag gjorde väl nån min så han skyndade sig att säga att de va nåt positivt. Jag e nog rätt annorlunda inuti tänkte jag för mig själv.

Sen mötte vi upp me Fille å gick till Olas vernissage
www.myspace.com/olakalnins
för er som inte har tid lr möjlighet att ta er till Galleri Rönnqvist & Rönnqvist i veckan.
Shiit va han e grym! Hans utställning heter "music made me do it", ett tema som e välkänt för mig =)
Väldans mysigt, mingel, massa mysiga människor man kände, bra musik å otroliga tavlor såklart!

Gick en sväng på stan me Fille å Nana, kaffe på Moccasin. Förstår varför brorsan fastnat för henne, hon e en jäkligt go tjej helt enkelt.

Fille å jag käkade pizza på Siciliana. Jag har ett nytt beroende tror jag, haha. Salame Tartuffopizza, tryffelsalami, ruccola, hyvlad parmesan å hemlagad tomatsås. Jodå. Skönt att sitta å snacka bara vi två, de händer inte så ofta nuförtiden.

Den där pizzan satt bra för sen hann jag bara precis hemom innan jag skulle möta Finn. Vi åkte över till Kphmn å tog först en öl på Oskar, sen på ett ställe till som jag banne mig tappat namnet på just nu. Målet var i alla fall Culture Box 2årsjubileum. Finn e ju resident dj där numer så han bjöd me mig på lite mingel innan. Gulle hnm! En alltigenom rolig kväll! Otroligt bra musik, roligt folk å i Finns sällskap har man inte tråkigt en sekund!

Söndan
fanns knappt. Tröttare än tröttast efter att ha gått å lagt mig vid halv åtta å vaknat igen ett. Drack knappt ngt igår så jag kan inte skylla min ågren på de ens.
De e nog mer känslomässig baksmälla de handlar om i mitt fall. Nu kom de helt enkelt, oron å ångesten inför ngt som jag inte ens vet om de e ett faktum. Får ta reda på de i veckan istället för att sitta här hemma å måla fan på väggen. Sorgen e uttagen i förskott, ett tag ville tårarna inte sluta rinna. Rätt som man balanserar på kanten glad i hågen så e de nån som såpat den å man halkar ner på botten igen. Oftast e de man själv som står me såpaburken, även om man inte ens vill erkänna de för sig själv.

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Men hjärtat vad sker?
Det är så tråkigt att vara så långt ifrån:(

Kan vi inte boka in en sån där pizza i veckan,lät som ngt man kan dö för!;)

Många pusselikramar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits