Hetta som rensar i själen

Jag har återupptäckt en oas, ett ställe där jag kan tänka fritt. Där, i hettan i bastun, kan jag tänka tankar som inte vill infinna sig hemma eller någon annanstans. På alla andra ställen tränger sig verkligheten på, oombedd.

Men inte där. Alldeles tyst, förbannat hett å rogivande. När man går in dit lämnar man alla måsten, samvetet å framför allt, den ständigt närvarande, mobilen utanför. Avklädd å ensam me tankarna i de innersta. Meditativt, de bara flyter upp till ytan å knutarna löser sig av sig själv.

Känner mig renad, obehagskänslan i kroppen e borta. Smutsen avtvättad å utsvettad, metaforiskt å faktiskt.

När jag var liten brukade jag gå dit me mamma, de hade jag glömt men när jag kom dit nu, som vuxen, kom känslan tillbaka. Av att vara alldeles trygg, lite lätt dåsig å utan bekymmer.

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Ååååh så mysiga de tisdagarna var!
Hahahaha
Ja det var underbara tider det,ojoj,Kinky tider;)
Gott vin,god mat,härligt sällskap och så toppat med Ella och Ally,svårslaget;)

Är det mkt rörigt för dig hjärtat?
Eller har du möjlighet att koppla av?

En sån text jag hörde idag i bilen på vägen hem,hahahaha!;)

Älskar dig med snäckan,alltid!

Postat av: Sabina

Låter mys! :)
Själv e jag inte helt förtjust i att basta men förstår att det kan vara underbart renande om man inte e lika värmekänslig som jag..

Hoppas allt e väl.. Att saker ska lugna sig & att allt ska falla på plats!

Kramar & Kärlek

2007-01-11 @ 10:53:58
URL: http://vifyra.wordpress.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits