morbid karaktär

Cyklar, det är vad jag gör. 
Fort, lite väl olagligt och jämt.
Fast egentligen är cyklandet bara en transport mellan det jag gör. Hinner tänka väldigt mycket på de minuter det tar att ta mig dit jag ska. 
Morbida tankar. 
Ibland när det kommer en lastbil körande lite för fort så tänker jag att det skulle vara väldigt enkelt att göra slut på stressen, pressen och oroandet över att livet aldrig blir mindre ensamt. Fast det skulle jag ju aldrig göra. Men i just det ögonblicket som jag tänker just den tanken förstår jag dem som gör det själviska valet. 

Råkade träffa pappa idag, såg hans bil när jag cyklade förbi kontoret vid Möllan och kikade in genom dörren. Damen som jobbar för honom tog tillfället i akt att säga att "pappa är arg och skriker idag" Haha.
Han var inte argare än att jag fick en stor kram i alla fall. Det var skönt. Min pappa är smått galen men jag älskar honom ändå. Han är som han är. 
Och jag är som jag är. Inte så konstigt när man tänker på vilka gener jag dras med, från båda hållen. Envisare, mer rastlösa människor får man ju leta efter. Tur att de har humor och stora hjärtan =)



Idag är det förbannat kallt, det värker i öronen och de där extremt fula långfillingarna jag köpte på rea häromdan hade suttit som en smäck men dem har jag såklart glömt. 

Ser nog ut som en stereotyp möllanstudent idag. Hål i mina gröna baggy, smutsig palestinasjal och oformlig, lite för tunn mössa nertryckt över ett hår som står åt alla håll och kanter. Smutsig brukar jag ju inte vara men vad gör man när man inte hunnit tvätta på tre veckor... 
Härligt med en hyresvärd med framförhållning, kom ner i tvättstugan för nån vecka sen för att boka om min tvättid. Då var hela tavlan övertejpad för att de skulle måla golvet i tvättstugan. Utan förvarning. 
Detta lilla projekt tog en vecka. 
Därav min smutsiga sjal.

Just nu borde jag powerplugga (min version av pluggandets powernap) i 45 min innan vårt femtielfte grupparbetsmöte men såklart är det myyycket viktigare att blogga/surfa/maila. Konstigt det där. 
Jag har ingen karaktär. 
Eller väldigt dålig sådan.

L8er
/Greta

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits