att påminna sig själv

Det är dags för avsnittet "från depp till pepp"

Att påminna mig om vem jag är och hur jag funkar. 
Sluta be om ursäkt för vem jag är och vad jag gör. 
Val jag gör.

Min finaste Ila skickade något till mig en gång som talar för mig och för sig själv inatt:

"Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp.

Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande

?Hoho, kan nån ge mig lift!?

Så är det ju, varför vänta med något man kan göra nu. 

Dags för mig att kliva av min blåa drömcykel med destination framtiden och kika lite närmre på vad som finns här och nu.
Innan det är försent, igen.

Kommentarer:
Postat av: Kottemor

Hjärtat!!
Du har ju gjort så mkt av ditt liv, sett så mkt, upplevt så mkt, träffat så många underbara människor!

Mottot jag lever efter (förutom ovanstående,hehe)är att var sakt har sin tid.
Inget letande, inget sörjande, det som ska ske sker när det är tid för det, under tiden kan man leva loppan:)
Bara njuta av situationen och ta vara på det som är framför en, skall en förändring till så sker den oundvikligen ändå.
ila fångar ju dagen;)

Älskar dig underbaraste du!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits