Julstress? Julpress? Lr julstämning?

Blogthings e bra när man inte orkar tänka själv, bara att klicka å slänga upp i bloggen. Har kanske tänkt lite för mkt å ingående denna veckan som gått.

En sak jag funderat på ett tag nu e varför heter de julstämning just? Vi jagar den hela tiden men den verkar fly de flesta... hal liten rackare den där. Varför finns de bara julstämning? Vad hände med påskstämning, midsommarstämning lr varför inte pingststämning? Jag snöar vidare.

De bästa med julen e dagarna innan, mysigt å fint. Sen går julen jättefort, man ska helst springa från den ena aktiviteten till den andra, hinna hälsa på alla i hela släkten å träffa alla polarna. För att inte tala om de där julölen som måste inmundigas =) Hårt liv de där. Blandade känslor.

Längtar allra mest efter att få dansa mig svettig på juldan om jag ska va helt ärlig.

Snälla tomten om jag får önska mig något av dig i år så vill jag ha en klarare insikt. Jag är trött på lögner och att bli förd bakom ljuset i olika sammanhang. Åt alla skulle jag önska mod att säga som det är. Oavsett hur det är.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits