cafe con leche, todo ben

Dags att en gång för alla förklara.
För alla.
Ni som undrar, ni som vill.
För er finns jag inte till.
Två finns det, som krupit under min hud.
En i mitt hjärta, en som rör sig som en gud.
Papisnack, tungor av guld, jag svär.
Bara en har varit här.
En längtar jag efter varje dag.
För en annan skulle jag släppa allt.
En orsakar mig obehag.
En är livets salt.
Ingen av dem e dem ni tror er veta om.
En av dem e kärleken som aldrig kom.
Ingen av dem e mannen som jag leker med.
Ingen av dem e min lyckas självklara smed.
De finns plats i mitt hjärta för båda två.
Men tomhet finns de där ändå.
En är nära men ändå så långt bort.
En är lycka, oändlig fast kort.

Ett tredje alternativ finns, men bara för nu
ung å för stunden vacker, så oskyldig är du
fast du tror du sett allt lille vän
lite har du kanske skymtat sanningen
flummat, funderat, de löser sig
du har inte förstått vad du fått i mig
en vän, en bundsförvant
aldrig arrogant
de du tror om mig
rimmar väldigt illa
me de jag kan ge dig
dina sinnen stilla

Kommentarer:
Postat av: ila

Hjärtat mitt...
Det verkar ha rört ihop sig mkt.
Skönt att du flyter på:)
Men hojta till närsom,du vet att jag aldrig är långt borta!!
Pussar o kramar i mängder


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits